Z regionů

To to trvalo, ale s nádražím už konečně začali

Po několik let trvajících přípravách konečně začali. Správa železnic zahájila rekonstrukci památkově chráněné secesní budovy vlakového nádraží v Českých Budějovicích. Potrvá dva roky a přijde na více než 800 milionů korun.

Budovu opraví a přilehlé prostory rozšíří sdružení firem Metrostav, Edikt a Avers. První práce začnou na jižním křídle. nejdřív vybourají staré rozvody inženýrských sítí. Dělníci oklepou omítku vnitřních prostor a současně začnou opravné práce na fasádě nádraží.

„Během modernizace zůstanou v provozu pokladny, jen v třetí fázi prací budou fungovat provizorně,“ řekl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.

Opravy českobudějovického nádraží potrvají dva roky. Foto SŽ

Nejnáročnější je vlhkost

Nejnáročnější bude sanovat vlhkost stavby, dále přestavět stropy, doplnit výtahy. Změní a zlepší se provozní prostory, upraví plochy pro komerční využití, zmodernizují veřejně přístupná místa, vznikne i administrativně provozní zázemí pro zaměstnance Správy železnic. Na nejfrekventovanějších místech budou obchody.

„Omezení pro cestující přinesou druhá a třetí etapa prací, tedy rekonstrukce jižního a severního křídla budovy. Celá trasa z podchodů pod nástupišti přes budovu až na Lannovu třídu bude nově plně bezbariérová,“ dodal mluvčí Správy železnic.

Nádraží v Českých Budějovicích, jehož budova je památkově chráněná, patří k velmi vytíženým a zároveň jedněm z nejkrásnějších secesních staveb u nás. V posledních letech se díky modernizaci čtvrtého koridoru zkracuje doba cesty do Prahy. Vlaky teď zvládnou zhruba 150 kilometrů dlouhou trasu za dvě hodiny, v budoucnu by to mělo být 90 minut.

Takto by podle vizualizace mělo nádraží po rekonstrukci za dva roky vypadat. Foto: SŽ
Nepřehlédněte:  Za otřesným požárem v Bohumíně je žhář! Lidé ale kritizují hasiče!
Tagy
Pokračovat ve čtení

Související články

Back to top button
Close
Close