Z regionů

Řidiči, pozor! Na D1 jsou další radary!

Řidiči jedoucí po D1, především po modernizovaných úsecích, by měli být obezřetní. Po již dříve zavedeném měření na třech úsecích letos přibylo téměř 32,5 kilometrů pod dohledem kamer na dalších třech místech.

Ředitelství silnic a dálnic ukončilo tendr na dodavatele kamer, které umožní změřit průměrnou rychlost řidičů v dálničním omezení.

„Jde o úsek 7 Soutice – Loket, úseky 11 a 12 dohromady Koberovice – Větrný Jeníkov. Už z loňského roku se měří rychlost mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, z Velkého Beranova do Měřína a okolo Velkého Meziříčí,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Úsekové měření slouží k dodržování osmdesátikilometrové rychlosti na modernizované D1, jedním z hlavních cílů je zklidnění dopravy a ochrana zaměstnanců stavebních firem v modernizovaných úsecích. Data z loňského roku ukazují, že rychlost dodržuje většinou 80-85 % řidičů.

Úsekové měření má smysl

„Nejčastější příčinou nehod v omezených úsecích je nezvládnutí rychlé jízdy, náraz do dočasných svodidel, čímž se může na hodiny zastavit provoz na daném úseku. V tomto ohledu je policie s úsekovým měřením rychlosti spokojená, protože dokáže v provozu zachytit velké množství těchto případů,“ uvedl ředitel dopravní policie Jiří Zlý.

V uplynulých letech se počet přestupků jízdy nepřiměřenou rychlostí pohyboval kolem jednoho procenta ze všech, kteří daným úsekem projeli.

Studie chování řidičů v uzavírkách na D1 podle BESIPU ukázala, že se zahájením úsekového měření přišlo snížení průměrné rychlosti o 5 km/h. Méně řidičů také překračovalo nejvyšší dovolenou rychlost. Díky tomu se snižuje riziko vzniku nehod, ale také je průjezd dopravním omezením plynulejší.

„Pokud se vozidla pohybují podobnou rychlostí a nedochází k náhlému zrychlování a brzdění, zvyšuje se propustnost dálnice o 20 až 30 procent,“ uvádí vedoucí oddělení BESIP Tomáš Neřold.

Nepřehlédněte:  Nádraží v Berouně projde rekonstrukcí
Tagy
Pokračovat ve čtení

Související články

Back to top button
Close
Close