Videa

Trojská lávka zažívá statické a dynamické zkoušky

Trojská lávka je hotová a bude se předběžně otevírat na přelomu října a listopadu. Než půjde  do provozu, prověří most  statické a dynamické zatěžovací zkoušky. Statická zatěžovací proběhla dnes mezi 7. a 22. hodinou.

V následujících třech dnech bude mostní konstrukce podrobena dynamické zatěžovací zkoušce. Pro veřejnost by lávka měla být otevřena v říjnu tohoto roku.

V úterý 22. září začaly zatěžovací zkoušky na Trojské lávce. Při statické zkoušce je nejprve uskutečněno takzvané nulové měření konstrukce. Po jeho vyhodnocení vozidla se stanovenou hmotností a parametry najedou do předem určených pozic a následně se měří a vyhodnocuje zatížení konstrukce lávky. Vše se opakuje pro každý z pěti zatěžovacích stavů.

Lávka s multikárami. Foto Ivan Kuptík

Další na řadě bude dynamická zkouška, která spočívá v ověření dynamických charakteristik konstrukce. Na základě buzení kmitání konstrukce budou experimentálně stanoveny její vlastní frekvence kmitání a pak porovnány s předpoklady projektu. Tato zkouška bude trvat celkem tři dny.

Už se klene nad řekou, je a jeden a půl metru vyšší než ta původní. Foto Ivan Kuptík

Stavba Trojské lávky pokračuje dle harmonogramu a veškeré konstrukce vlastní lávky jsou již dokončeny. V současné době se uskutečňují práce na obou předpolích lávky – například terénní úpravy, dokončování přístupových komunikací, veřejného osvětlení či schodiště na levém břehu. Na vlastní lávce se řeší již jen drobné úpravy a jsou dokončovány detaily.

„Nová lávka je už nyní usazena o jeden a půl metru výše než byla původně, aby se předešlo jejímu poškození v případě povodní. Je také širší a tedy kapacitnější, takže se pohodlně vejdou chodci i cyklisté, kteří už nebudou muset sesedat, a v případě potřeby bude moci přejet po lávce i sanitka. Na novou Trojskou lávku se moc těšíme,“ uvedl Jan Čižinský, starosta Prahy 7.

Před zkouškou. Foto Ivan Kuptík

Stavba začala v listopadu loňského roku. Trojská lávka tak znovu zajistí propojení mezi ulicí Pod Havránkou a Císařským ostrovem. Nová ocelově vyztužená konstrukce má životnost 100 let a umožní přejezd například i sanitních vozů a dalších vozidel IZS.

Nepřehlédněte:  První autobusy s preclíkem jedou na šroťák

Technické specifikace:

Délka mostu: 256,5 metru

Délka nosné konstrukce: 252,9 metru

Šířka průchozího prostoru: 4 metry

Šířka mostu: 4,5 metru

Šířka nosné konstrukce: 4,5 metru

Tagy
Pokračovat ve čtení

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Související články

Back to top button
Close
Close