Praha

Vizualizace: Přes nové nádraží Vysočany do Mstětic a Lysé

Vysočany/Černý Most – Správa železnic může začít s investicí více než čtyř miliard korun do modernizace trati z Vysočan. Součástí  je i nové nádraží. Má už platné stavební pololení.

Práce se zdržely na základě odvolání Roberta Fanty z Pardubic, který požadoval změnu některých postupů a vadily mu některé záležitosti  týkají se úředních postupů kolem hlučnosti. Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání proti vydanému stavebnímu povolení na modernizaci tratě z Prahy-Vysočan do Mstětic.

Omezení stavbu nezdrží

Ministerstvo dopravy  sice odvolání zamítlo, ale Správě železnic upřesnilo některé podmínky, které původně v povolení nebyly. Uložilo Správě železnic řešit výměnu štěrkového lože a svršku pouze pomocí speciálních strojů bez zásahů do území mimo dráhu, současně nesmí zpevnit stávající souběžné cesty pro účely zařízení staveniště či jiné potřeby v průběhu stavby. „Zahájení stavby očekáváme v řádu dnů,“ řekl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš. Jde o investici v hodnotě 4,198 miliardy korun.

Vznikne nová budova

Správa železnic  přebuduje stanici Praha-Vysočany. Vznikne nová odbavovací hala a budou tam dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště. Stávající podchod se rozšíří a přibudou eskalátory a výtahy. Nástupiště budou propojena novým podchodem z ulic Krátkého a bratří Dohalských.

Celkový pohled na nové Vysočany. Zdroj ŠŽ

Čekání na Rajskou zahradu

U Rajské zahrady (Černý Most) vznikne  nová zastávka, která propojí vlaky s metrem. Správa silnic má povolení  ke stavbě zastávky, ale čeká na  rozhodnutí  Prahy, které bude financovat lávku k metru.

Vizualizace zastávky Černý Most z roku 2019. Zdroj SŽ

A co v Zelenči?

V Zelenči budou postavena nová nástupiště a dva nové podchody. Jeden u nádraží, druhý podchod u Ferony propojí Kopretinovou ulici s ulicí K Feroně. Podchody však bohužel nebudou bezbariérové. U nádraží bude bezbariérový přístup na nástupiště řešen jako doposud, přechodem přes železniční přejezd. Součástí nástupišť budou kryté přístřešky pro cestující a informační systém o odjezdech vlaků a zpoždění.

Bude nový most?

Klíčovou součástí stavby bude výměna železničního mostu přes Labe, který nevyhovuje současným potřebám železniční dopravy. Není totiž dostatečně široký. Most nahradí nová nosná konstrukce, která v budoucnu umožní napojení samostatné lávky pro pěší a cyklisty.

Nepřehlédněte:  Proč hasiči závidí mlokovi?
Most přes Labe nyní a v budoucnu (možná varianta)… Zdroj: SŽ

O trati Vysočany Mstětice

Jde o 15 km tratě, kde se chystá kompletní rekonstrukce železničního svršku, spodku, nástupišť v zastávce Zeleneč, stanicích Horní Počernice a Vysočany.  Opraveny budou i přejezdy, mosty, trakční vedení,  a zbezpečovací a komunikační systémy. PO dokončení se zvýší rychlost a také kapacita trati, kteerá bude určena až pro 740 metrů dlouhé vlaky.
První velké výluky začnou příští rok. Vlaky by na trati měly zrychlit, na některých úsecích až na 160 km/h. Než ale bude zavedeno ETCS, bude na celém úseku až do Lysé nad Labem maximálně stokilometrová rychlost.Správě železnic jen stanovilo upřesňující podmínky. Stavba má začít v řádu dní, vyjde na 4,198 miliardy korun.

Tagy
Pokračovat ve čtení
Back to top button
Close
Close