Praha

Stáhněte si: Nová dopravní mapa Prahy je absolutně podrobná

ROPID připravil nový typ dopravní mapy – schéma linkového vedení v Praze, v němž jsou zakresleny všechny linky systému PID v Praze včetně všech zastávek.

Každá linka nebo skupina linek má svou vlastní barevnou čáru, což usnadní orientaci v mapě zejména u autobusových linek, kterých je v Praze velký počet. Nové mapy se objevují ve velkoplošných vitrínách v ulicích Prahy, schéma ve formě skládaného letáku je možné si zdarma vyzvednout také v infocentrech nebo stáhnout na webu pid.cz.

 Je to unikát

„Jedná se o malý unikát – takové schéma Praha ještě neměla. Cestující jistě znají podobná schémata pro tramvaje, noční dopravu nebo třeba vlaky. Komplexní schéma, kde je všechno najednou do detailu jednotlivých zastávek a ještě k tomu rozkresleno po jednotlivých linkách, byste ale dosud hledali marně,“ popisuje ředitel ROPID Petr Tomčík.

Jde o barevné rozlišení

„Každá linka, ať už se jedná o metro, tramvaj, autobus či přívoz, má určenou svou barvu. Pokud jedou dvě nebo více linek v určitém úseku spolu shodnou trasou, nebo mají dokonce navzájem proložené intervaly, je tento svazek zjednodušen do jedné čáry. Tloušťka čar také naznačuje interval, jak často spoje v daném úseku jezdí,“ doplňuje autor nové mapy František Brynda, hlavní grafik ROPIDu.

A když je to lepší pěšky?

Každá zastávka je reprezentovaná bodem (obousměrná), trojúhelníkem (jednosměrná) nebo v případě, kdy je na malém prostoru více zastávek či pokud se jedná o složitější přestupní uzel, ji představuje tabulka s názvem uzlu a výčtem linek. Schéma zobrazuje také infocentra nebo parkoviště P+R. Pokud je mezi některými zastávkami rychlejší (nebo alespoň časově srovnatelné) jít pěšky, je zde naznačena i pěší vazba včetně orientační časové náročnosti. „Pár takových spojení je například v centru, mnoho lidí třeba chodí pěšky na hlavní nádraží ze zastávky Jindřišská,“ dodává František Brynda.

Nepřehlédněte:  Blíží se termín opravy dalšího úseku Koněvovy. Pro místní je to pohroma už kvůli parkování
Zatím jen Praha

Schéma zobrazuje celé území hl. m. Prahy. Kde to bylo možné, je zobrazena ještě přilehlá oblast Středočeského kraje. Na okrajích je vždy vyznačeno, jakým směrem linka pokračuje dále. S orientací ve schématu může často pomoci i nenápadný prvek, proto jsou tam naznačeny třeba serpentiny, lesy, parky, vodní plochy nebo dokonce i mosty. Podobnou úlohu plní také tramvajové vozovny.

Schéma se bude aktualizovat

Schéma zobrazuje především trvalý stav, nicméně jsou zde zobrazeny některé dlouhodobé výluky, jako například Negrelliho viadukt, který ovlivňuje linkové vedení mnoha vlaků, rekonstrukce nádraží Praha-Vršovice nebo upozornění na rekonstrukci tramvajové trati na Sídliště Barrandov Tyto „větší“ či dlouhodobé výluky budeme i nadále do schématu zakreslovat a na webu tudíž bude zveřejněna vždy aktuální verze.

Schéma je kromě stažení z webu Ropidu(viz výše) také  v aplikaci PID Lítačka nebo k je dostání v tištěné podobě ve složeném formátu ve vybraných dopravních infocentrech.

Nové mapy z Ropidu
Tagy
Pokračovat ve čtení

Související články

Back to top button
Close
Close