Praha

Spadne v roce 2023 Železniční most pod Vyšehradem?

Železniční most spojující Podskalí a Smíchov je v centru pozornosti hlavně proto,  že je na hranici své životnosti. Když se začalo hovořit o  jeho výměně a rozšíření o jednu kolej, byl oheň na střeše. Nelze přece likvidovat památku.

Ministerstvo kultury ale památkovou ochranu mostu nesejmulo a  Správa železnic se proti tomuto postupu neodvolala.  Analýza Kloknerova ústavu ČVUT ukázala, že most je ve špatném stavu a  mohl by vydržet tak do roku 2023. Pak asi nespadne, ale začnou být problémy. V analýze se mluví i o možnosti výměny asi 60 až 80 procent celé konstrukce.

Dva mosty?

Začaly hned úvahy o tom, jak se dá vyměnit část konstrukcí, aby mostu zůstal jeho vzhled. Ovšem naráželo to pořád na to, že železniční doprava v Praze, která je součástí integrované dopravy,  je na hranici kapacity. Proto  by bylo vhodné, aby se nový most rozšířil o další kolej.  Nápad vzešlý z vedení hlavního města Prahy, že by se rekonstruoval most starý a paralelně vznikl ještě jeden most, byl trochu zvláštní, i když argumentace, že ve Švýcarsku to mají také tak, byla pro mnohé přesvědčivá.

Jeden a tři koleje

Správa železnic ale nyní připravuje  architektonickou soutěž na novou podobu železničního mostu i  výtoňského předmostí. Potvrdily se tak i  zprávy o tom, že Správa železnic považuje stavbu nového mostu vedle rekonstruovaného starého za hloupost. Našel se kompromis, měl by vzniknout nový most s využitím kamenných podpěr starého a se třemi kolejemi.

Zastávka Výtoň zůstává

Zůstane tak i zachován plán Prahy, aby na Výtoni vznikla železniční zastávka, která by suplovala dávno zrušené Vyšehradské nádraží. Ocelová konstrukce mostu bude tedy nová,  na řadě jsou ale jednání s památkáři a tak se uvidí, zda se s nimi Správa železnic dohodne.

Nepřehlédněte:  Covid z pražského baru prý roznesli dál!
Tagy
Pokračovat ve čtení

Související články

Back to top button
Close
Close