Praha

Nejlépe se naskakovalo do „krasina“, nezkoušejte to ale

Vlečný vůz „krasin“, který letos slaví 90 let  nasadil Dopravní podnik Praha  na historickou linku 41, která vstoupila od 30. sezony.  Otevřený vlečňák firmy Ringhoffer zahájil již 30. sezónu historické linky č. 41.

Poprvé  se vlečňák objevil v dubnu  1930. Velmi rychle si získal přezdívku „krasin“ podle  tehdy sovětského ledoborce Krasin, který  v roce 1928 zachránil posádku vzducholodi Italia,  tedy i českého polárníka Františka Běhounka. K přezdívce vedly výrazné nýty, které jsou charakteristické i pro ledoborec, který je dnes muzeem a kotví v Petrohradě.

Ledoborec Krasin je dnes muzeem a kotví v Petrohradě. Výrazné nýty ho spojily s českou tramvají. Zdroj http://www.saint-petersburg.com/

Od Brusnice do Planetária a zpět

Na historické lince č. 41 neplatí  běžné jízdné,  ale jde o jednorázové jízdné které  činí pro dospělé 35 Kč (denní jízdné 100 Kč), pro děti do 15 let, kočárek s dítětem, ZTP a důchodce nad 70 let 20 Kč (denní jízdné 60 Kč).  V motorovém voze lze jízdné uhradit bezhotovostně platební kartou, ve vlečném voze je prozatím možná pouze platba v hotovosti. Linka jede na trase Brusnice – Planetárium. Více najdete zde.

Nostalická linka ještě ne, ale tramvaje ano

 K historické lince 41 patří i nostalgická linka č. 23 (platí tarif PID), která zatím v provoz není, ale historické vozy T3,  prozatím mimo provoz, historické vozy se objeví na jiných linkách Vzhledem k tomu, že nostalgická linka č. 23 prozatím zůstává mimo provoz, historické vozy T3SUCS se objeví v běžném provozu na jiných linkách. Od 18. května jsou  vypravovány z vozovny Střešovice dva vlaky na linku č. 2 (pořadí 2 a 5) a jeden o víkendech na stejnou linku (v sobotu pořadí 4 a v neděli pořadí 2). Od úterý 19. května se vozy T3SUCS vypravované z vozovny Hloubětín mohou objevit na těchto pořadích: linka č. 5, pořadí 8, 10 a 4 a linka č. 15, pořadí 9, 11 a 4. DPP tak činí v souladu s péčí řádného hospodáře: pokud by nostalgické vozy T3 zůstaly stát bez provozu několik málo měsíců, jejich opětovný návrat do pravidelného provozu by byl velmi složitý a zejména nákladný.

Nepřehlédněte:  Byly i strašnější než Sabine

Nejlepší na skákání byl „krasin“

„Krasin“  byl velmi oblíbená pro svojí velikou plošinu, protože se do něho naskakovalo nejlépe ze všech pražských otevřených tramvají. Ovšem průvodčí to také věděli, a tak stáli na plošině, a dost často takového pasažéra pokárali  a nebo rovnou na další zastávce vypoklonkovali. Na historické  lince to ale nezkoušejte.

Tagy
Pokračovat ve čtení

Související články

Back to top button
Close
Close