Praha
Nejnovější

Kurýr Jakub: Co jste při nákaze doma dělali? Objednávali jste si dortíky!

Doručovací služby s donáškou až ke dveřím hlásí, že v rozvozu jídla výrazně posílila obědová špička. Pobyt lidí doma také přinesl dvakrát více zákusků a častější spropitné kurýrům. Uvádíme zde data největší služby jídla domů Dáme jídlo.

Více času stráveného doma změnilo v posledním měsíci způsob, jakým Češi přistupují k rozvozu jídla. Od poloviny března například ve všedních dnech podstatně narostl podíl objednávek připadajících na dobu oběda. Lidé také objednávají v průměru více položek najednou. Data největší služby rozvozu jídla Dáme jídlo zároveň ukazují na větší vstřícnost zákazníků ke kurýrům nebo na pokračující zkracování doby doručení objednávky.

Může za stav home office?

Podle výkonného ředitele služby Dáme jídlo Filipa Fingla je důvodů změny chování zákazníků hned několik. „Mimo jiné pozorujeme podstatný nárůst rodinných objednávek. Mnohem více lidí pracuje v posledních týdnech z domova a řada z nich kvůli uzavření škol musí řešit také stravování dětí. Rozvozem jídla ušetří čas, který pak využívají nejen ke svoji práci, ale také na domácí výuku potomků,“ říká Fingl. Pro lidi, kteří do zaměstnání nadále docházejí, pak rozvoz představuje alternativu k obědovým menu v uzavřených restauracích. Podle Fingla rovněž přibylo zákazníků, kteří si s obědem rovnou objednávají do zásoby také jídlo na večer.

Dortíčky, laskonky, řezy, větrníky….

Kromě jiného rozložení objednávek v čase data Dáme jídlo ukázala na to, že omezení volného pohybu osob přineslo rovněž změnu skladby objednávek. Od začátku března například narostl počet objednávek obsahujících zákusek na dvojnásobek. „Je vidět, že lidem schází možnost zajít si do cukrárny nebo kavárny a osladit si i v této obtížné době život. Mezi oblíbené cukrárny, ze kterých si u nás lidé objednávají, patří například Myšák od Ambiente či Ovocný Světozor, “ říká Fingl a dodává, že zákazníci prostřednictvím rozvozu podporují také svoje oblíbené lokální restaurace.

Nepřehlédněte:  Covid z pražského baru prý roznesli dál!

Co říká kurýr Jakub? Vyšší spropitné!

Větší vstřícnost zákazníků je patrná také ve vztahu ke kurýrům. Během března narostl nejen podíl objednávek zahrnujících spropitné, ale zvýšila se také jeho průměrná hodnota. „Lidé jsou vřelejší a rádi kurýry vidí. Uvědomují si, že díky rozvozu jídla nemusejí opouštět bezpečí svého domova. Projevuje se to nejen v příznivějším hodnocení po dokončení objednávky, ale také v tom, že naše kurýry v těchto dnech práce více baví,“ říká Fingl. Velmi vítaní jsou kurýři v posledních týdnech také v restauracích. “Když vyzvedávám objednávku pro zákazníka, často mi teď zaměstnanci restaurací říkají, že doufají, že co nejdříve přijedu znovu. Mají to teď opravdu těžké a my jsme pro ně velmi důležití,” popisuje Jakub Churavý, který pro Dáme jídlo pracuje jako kurýr v Liberci.

Tagy
Pokračovat ve čtení

Související články

Back to top button
Close
Close