Praha

Ať vás neuloví „myší díra“ za Skalkou

Každý, kdo jede od Hostivaře či Štěrbohol nebo zkrátka do Prahy ke Skalce, ví, co je myší díra. Je to cosi, co dokáže zcela pozitivně překvapit, ale i vytočit nervy do barvy kalící se oceli. Stávající pruh pro autobusy je tu ještě prodloužen, takže se opět rozevírají nůžky mezi MHD a individuální dopravou.

Každý průjezd „myší dírou“ může být ojedinělý. Pruh pro autobusy v Rabakovské (od Skalky směr Malešice/Hostivař) je prodloužen. Jak to bylo? V dubnu 2020 došlo v Rabakovské ulici u zastávek Plošná ke změně dopravního režimu, kterou byl původní buspruh prodloužen ve směru do centra o téměř 200 m.

Vznikla nová šikana

Tímto opatřením budou při zvýšených intenzitách provozu minimalizována zdržení způsobená průjezdem „myší dírou“ pod železniční tratí, ve které je provoz řízen kyvadlově světelnou signalizací. Rabakovská ulice je stavebně tří- až čtyřpruhová komunikace, kdy původně v oblasti přechodu pro chodce byly jen dva pruhy a buspruh končil před tímto přechodem a to navíc uspořádáním snižujícím efektivitu buspruhu (projevovalo se zde předčasné řazení ostatních vozidel, které omezovalo průjezd autobusů).

Řidiči, dejte pozor, 50 se střídá se 70

V rámci prodloužení buspruhu bylo nově nutné řešit i přechod pro chodce (s jedním ostrůvkem), který je nově veden přes tři jízdní pruhy a rozdělen dvěma ostrůvky. Pro chodce je zvýrazněn směr jízdy vozidel přes jednotlivé úseky přechodu šipkami vodorovného dopravního značení.

Vyhrazený jízdní pruh je nově ukončen tak, že se autobusy (a ostatní oprávněná vozidla) přeřazují do průběžného pruhu (obdobně jako při původním výjezdu ze zastávky) s využitím příslušných práv a povinností. Celý buspruh je nově bez časového omezení, což časově sjednocuje dopravní režim a podporuje bezpečnost i na přechodu pro chodce a v oblasti zastávky.

Nepřehlédněte:  Korona v Praze srazila ceny bytů, i když realiťáci to neradi přiznávají!

Tagy
Pokračovat ve čtení

Související články

Back to top button
Close
Close