Názory
Nejnovější

Prostor pro opozici: co politici říkají o uzavřeném Smetanově nábřeží

Zulice.cz monitoruje pražských opozičních politiků, co s odstupem říkají na uzavření Smetanova nábřeží pro automobily. Jaké padaly názory ke konci června?

Bývalý primátor a dnes opoziční pražský zastupitel Bohuslav Svoboda (ODS):
„Jako primátor jsem řekl, že Smetanovo nábřeží se bude muset uzavřít, ale v okamžiku, kdy bude dokončený tunel Blanka a okruh. Bohužel od doby, co již nejsem primátorem, se práce na okruhu zastavily. Vedení Prahy nemůže provádět nezodpovědné činy, jako jsme viděli. Smetanovo nábřeží se také musí řešit přímo ve spolupráci s Prahou 1. Protože nejde jen o auta a chodce, ale týká se to hlavně lidí, kteří tam žijí.“

Poslanec a opoziční pražský zastupitel Patrik Nacher (ANO):
„Je vtipné, jak Adam Scheinherr (Praha sobě – pozn. redakce: jako radní pro dopravu stojí za všemi opatřeními v ideovém boji proti automobilům) říká, že uzavření Smetanova nábřeží probral se všemi, včetně místních podnikatelů. Čekal snad někdo, že by podnikatelé byli proti otevření zahrádky? Těžko. Na zastupitelstvu jsme jednali 19 hodin, až do rána. A nebylo to primárně proto, že bychom jako opozice zdržovali. Nejvíc času zabraly hádky mezi koaličními partnery o klíčových bodech či nereakce na naše dotazy. A ještě k tomu si někteří radní (pozn. redakce: narážka třeba na radního pro dopravu Scheinherra) dělají, co chtějí – jako se tak stalo třeba u uzavírky Smetanova nábřeží. Důležité věci kvůli tomu stojí a v Praze spíš než primátor teď vládne chaos. Je doufám v zájmu i samotné koalice, aby to takhle dál nepokračovalo.“

Místostarostka Prahy 2 a opoziční pražská zastupitelka Alexandra Udženija (ODS):
„Smetanovo nábřeží dnes pod anarchií pirátských amatérů. Z nekoncepčního dočasného rozhodnutí vrchnosti v rozporu s usnesením Zastupitelstva a s podporou klientelismu vznikl paskvil, kam si nesedla pomalu ani noha a jen to přitížilo dopravě. To se nebavím, že jsme byli všem pro smich. Střih a dnes tam rovnou dělají trvalou změnu komunikace. Boj proti Pražákům a zdravému rozumu v přímém přenosu pokračuje.“

Nepřehlédněte:  V Praze v podzemních parkovištích nezabloudíte

Šéf pražské TOP 09, Jiří Pospíšil. (Pozn. redakce: ta se vůči Pirátů a Praze sobě sice někdy vymezuje, ale je s ní v koalici a de facto ji drží u moci):
„Velmi mě mrzí, že náměstek Adam Scheinherr prosadil tuto uzavírku bez našeho souhlasu jako koaličního partnera a bez vědomí radnice Praha 1. Takováto rozhodnutí se musí dělat po odborné debatě, se souhlasem všech členů koalice a také městské části. Jsme připraveni bavit se o vhodnějších variantách, jako je např. uzavření nábřeží o víkendu, ale ne během vytížených pracovních dní. A také jsme připraveni bavit se o všech variantách kultivace průjezdnosti centra, ale nesmí to být na ničí úkor. Těm, které případně omezíme, musíme nabídnout hodnotovou variantu. Chceme najít kompromis, abychom žádného Pražana nepoškodili a nekomplikovali mu život.“

Dřívější starosta Prahy 3, dnes opoziční zastupitel „trojky“, tak magistrátu Alexander Bellu (ODS):
„Naivně jsem očekával, že celá krize s koronavirem ukáže politikům i na „velké“ Praze, že se mají věnovat velkým projektům, rozvoji města a dopravy, mít jasně dané plány a kroky, co nás čeká a co se musí zvládnout. Bohužel se standardně děje opak. Přichází velká PR gesta a „hurá“ akce, které jsou nepřipravené, neoddiskutované, neprojednané jak s občany, tak s městskou částí, které se to bytostně dotýká. Místo toho máme zahrádky uprostřed silnice, které zejí prázdnotou. Vsadím se, že prázdné budou i po tomhle majstrštyku, kdy opět bez nějaké debaty trvale uzavřou silnici, aby si pár nadšenců dopřálo kafé půl metru od projíždějících tramvají. Doufám, že se někdy dožiju toho, kdy radní pro dopravu bude někdo, kdo problematice opravdu rozumí, bude pracovat pro blaho všech Pražanů a nebude opakovat podobně nesmyslné experimenty.“

Nepřehlédněte:  UNESCO vyhrožuje Praze

Radní Prahy 1 pro dopravu Richard Bureš (ODS):
„Mám v ruce i závazné stanovisko památkářů. Žádost podalo hlavní město Praha, ale plnou moc od Prahy dostal místní podnikatel, který zahrádku chtěl. Dost podivný postup magistrátu. … V ulici Karoliny Světlé narostl počet projíždějících aut o stovky procent. Magistrát prý má v okolí mobilní měřiče a dokáže nám, že to není pravda. Asi tak jako loni, kdy při uzavírce obou nábřeží magistrát tvrdil, že třeba v Ječné došlo kvůli uzavírkám k drobnému zpoždění aut v řádu vteřin. Ti z vás, kteří tam autem byli, vědí své. Z Karlova náměstí na IP Pavlova tak 15-20 minut, ale podle magistrátu prý maximálně 10 vteřin navíc oproti normálu. … Jasně jsme jako Praha 1 deklarovali, že chceme společně pracovat na řešení omezení zbytné tranzitní dopravy. Potřebujeme ale, aby magistrát konečně začal řešit systémové celopražské změny které jsou pro dílčí řešení třeba. A také aby s námi jednal jako s rovnocenným partnerem ne z pozice síly a nadřazenosti. Obávám se, že ve stávající magistrátní koalici se toho nedočkáme. Škoda pro Prahu a nás Pražany. Ti kluci, co sem přijeli zdaleka, nám prostě nerozumí.“

Pražský opoziční zastupitel a místostarosta Prahy 11 (Jižní Město) Ondřej Prokop (ANO):
„Nepřestává mě udivovat arogance moci, kterou předvádí pirátská koalice na magistrátu při běžných jednáních, nýbrž i nerespektování demokraticky přijatých usnesení. Pravdou je, že s pirátskou koalicí máme za sebou již leccos – třeba od falšování zápisu z jednání rady přes “zázračné” ztráty záznamů z jednání městské rady, aniž by existoval zápis nebo odmítnutí podpisu zápisu z jednání, a to přímo Zdeňkem Hřibem, avšak to je opět kapitola sama o sobě. V současné době je však řeč zejména o NERESPEKTOVÁNÍ demokraticky přijatého usnesení pražského zastupitelstva ohledně Smetanova nábřeží. Tento fakt považuji za zcela neakceptovatelný.“

Nepřehlédněte:  Kdo to tu ťuká na dveře?
Tagy
Pokračovat ve čtení

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Související články

Back to top button
Close
Close